Stichting TRUD Bulgarije

Internaat "Katchulka"

bakker_opleiding

Praktische opleiding in Katchulka

Dit internaat is gevestigd in de buurt van de stad Sliven. Hier wonen 130 zwakbegaafde jongeren wonen in de leeftijd van 13 t/m 18 jaar. De jongeren krijgen hier een opleiding in de landbouw en veeteelt. Om die opleiding meer inhoud te geven, is een boerderij aan het internaat verbonden. Trud heeft 50 geiten en schapen aangekocht om de opleiding wat meer praktijkgericht te maken.

Door het aanbod van een sponsor die veel belangstelling had voor dit project, konden we 2 melkmachines plaatsen.

Ook is in dit internaat de keuken gerenoveerd. Omdat het internaat ver buiten de bewoonde wereld ligt, had men dringend een busje nodig om de kinderen in te vervoeren. TRUD heeft een 2e hands busje geschonken.

Ook heeft TRUD geholpen met de opzet van een worst-, kaas- en een yoghurtproductie. Achteraf blijkt dat dit een gouden greep is geweest omdat het internaat hierdoor inkomen genereerde en de kinderen een goede praktijkgerichte opleiding kregen.